23 Mayıs 2013 Perşembe

Mükemmellik


Geçen gün okuldan çıktım dershaneye gidiyordum yolda eski bi arkadaşı gördüm merhabalaştık biraz konuştuk saate baktım daha dersin başlamasına 1 saatten fazla var ve bende arkadaşa gel bi cafeye gidelim oturalım dedim. cafeye gittik okuldaki kızlardan bahsediyorduk sonra konu döndü dolaştı hayata geldi, yaşama geldi. arkadaşım dediki "bu hayat yarıştan ibaret dedi, doğduğun zamandan itibaren bu yarışın içindesindir bu yarışı bi savaş gibi düşün savaşta her şey mübahtır işte bu hayattada kazanmak için herşeyi yapmalısın" dedi. Bana mantıklı gibi geliyor çünkü bu hayatta başarılı olabilmek için birileriyle sürekli yarışıyoruz çocukluk yıllarımızda başlıyor bu : daha okulun ne olduğunu bilmediğimiz zamanlarda köşedeki bakkaldan son bir tane kalan ucuz -balon- futbol topunu almak için en yakın arkadaşımızla yarışıyorduk, ilk okulda teneffüse çıkarken hep bağırırdık ya "en son gelen çürük yumurta diye" bizde en sona kalmamak için hep en hızlı koşuşumuzu yapardık o sırada rüzgar tenimize hızlı hızlı çarpardı ve bizde kendimizi süper kahraman hissederdik ya , lisede ise sevdiğimiz kıza kimse  kantinden bişey ısmarlamsın diye ondan önce kantine gidip onu beklerdik ya işte bütün bunlar o sırada gözümün önüne geldi ve şöyle dedim arkadaşa "  peki biz neden yarışıyoruz dedim sadece hayatta kalmak için mi yoksa başarılı olmak için mi ?" dedim arkadaşım ise bana hayatta kalmak için dedi bende ona" evet öyle olması gerekiyor ama pekte öyle olmuyor çünkü biz insanlar bu hayatta sadece gösterişe önem veriyoruz bazıları hariç onuı yapmayanlar vardır elbet onlara saygı duyuyorum ama çoğu insan gösteriş için yapıyor. gösteriş yapınca elimize ne geçiyor bizim ? hiç bişey  sadece boşu boşuna koşmuş yorulmuş oluyoruz. bence böyle olmamalı " dedim. Arkadaşım haklıydı ama biz bu hayatta çok uzun bi süre yaşamıcaz ki bu kıza zamanı neden mükemmel bi şekilde geçirmiyoruz ? bu yarışı sadece mükemmeliyeti yakalamak için yapmalıyız diğer türlü bu hayyatta ezilir gideriz. Tarihte hiçbir iz bırakamayız iz bırakmak gelecek nesillerde anılmak için bence mükemmeliyeti yakalamalıyız. (her türlü davranışta ) Onu yakaladıktan sonra mutlu oluruz diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder